۲۸ مهر ۱۳۸۶، ۱۲:۲۲

خرمشاد عنوان کرد:

هدایت دانشگاهها به سمت قانون مداری / لزوم بهره‌مندی از فضای نشریات دانشجویی

هدایت دانشگاهها به سمت قانون مداری / لزوم بهره‌مندی از فضای نشریات دانشجویی

دکتر خرمشاد به مدیران مسئول نشریات دانشجویی گفت : فعالیت دانشجویان در نشریات روشنفکرانه تر از سایر فعالیت های دانشجویی است. مشکلات را پیش از آنکه منجر مسئله بزرگتری شوند، حل کنیم و از فضای نشریات دانشجویی به نفع کشور بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر خرمشاد شب گذشته در مراسم اختتامیه همایش سراسری مدیران مسئول نشریات دانشجویی در مجموعه عصر انقلاب (شهریار) ابراز امیدواری کرد : حرکت بالنده ای که ایران با شما جوانان آغاز کرده است، بتواند به بالندگی خودش خودش ادامه دهد و آنچه مهم است روحیه بالندگی و راهبری ایران بزرگ در راستای پیشرفت با اعتبار انقلاب اسلامی و خون هایی است که در راه آن ریخته شده است. افق روشن و امید بخش است‏ و حتما به هدف خواهید رسید و خواهیم رسید.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به تهیه تقویم برگزاری جلسات کمیته مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی، گفت : نمایندگان دانشجویی دوره گذشته کمیته مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی گلایه مند بودند که چرا یک یا دو جلسه را برگزار نکردیم، بنابراین همین جا به نمایندگان دانشجویی دوره جدید تعهد می کنم که این جلسه را با توجه به تقویمی که برای آن تهیه شده است، برگزار کنیم.

وی دانشجویان را به دو دسته عمومی تقسیم کرد و افزود : عده ای از دانشجویان علاوه بر اینکه به خود رسیدگی می کنند کار جمعی نیز انجام می دهند و عده ای دیگر نیز حوصله و روحیه کار جمعی ندارند. البته که همه عزیزان دانشجویان قابل احترام هستند اما وظیفه داریم به دانشجویانی که کار جمعی نیز می کنند خدمت رسانی بیشتری کنیم زیرا این دانشجویان بخشی از وظایفی که به طور رسمی و قانونی بر عهده ما گذاشته شده است را به طور داوطلبانه انجام می دهند.

دکتر خرمشاد از حوزه های فرهنگی، صنفی، سیاسی و علمی در کنار نشریات دانشجویی به عنوان موضوعات غالب فعالیت های جمعی دانشجویی نام برد و افزود : در حوزه نشریات دانشجویی، ذهن منسجم می شود و تولید یا توزیعی صورت می گیرد که نورافشانی و فضاسازی می کند. حوزه فعالیت در نشریات دانشجویی در میان فعالیت های جمعی دانشجویی، دانشگاهی تر و روشنفکرانه تر است زیرا یکی از رسالت های دانشگاه قلم است و نشریات دانشجویی این قلم را تسهیل می کنند.

معاون وزیر علوم از نشریات دانشجویی به عنوان یک فرصت بزرگ یاد کرد و گفت : فضای نشریات دانشجویی یک فرصت بسیار بزرگ است تا بتوان از آن برای دانشجو، دانشگاه، کشور و به نفع نظام سیاسی کشور بهره گرفت.

وی قانون مداری و آموزش محوری را به عنوان دو اصل در فعالیت های جمعی دانشجویی خواند و گفت : در کشوری که کشور استبداد زده بوه و خون ها در انقلاب آن ریخته شده تا بتواند قانون مداری را نهادینه کند و باید تلاش کنیم تا چارچوب ها و آئین نامه ها را رعایت کنیم. به عنوان ستاد، دانشجویان و مسئولان دانشگاهها و فضاهای دانشجویی را به سمت قانون مداری جلب می کنیم و اعتقاد داریم چارچوب حرکتی باید بر اساس قانون باشد.

این جامعه شناس سیاسی یادآور شد : مباحث را پیش از این که از انباشتشان مسئله بزرگتری پیش بیاید، حل کنیم و لازمه اصلاح امور برقراری ارتباط است. بنابراین ارتباط خود را با خانه نشریات دانشجویی و اداره کل امور فرهنگی وزارت علوم بیشتر کنید تا بتوانیم مسائلی که پیش می آید را مورد به مورد پیش ببریم و برای حل آنها اقدام کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه نو شدن، ابتکار و نوآوری لازمه فضاهای دانشجویی است، گفت : به هیچ وجه منتظر پیش آمدن مشکل نباشید که بخواهید بعد از آن به ما مراجعه کنید، به فکر ایده های جدید باشید و این ایده ها را به وزارت علوم منتقل کنید تا بتواند به ارتقای فضای فعالیت های نشریات دانشجویی کمک کند.

کد خبر 571338

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha